POGRANICZE Studia Społeczne Tom XXVI |
pod redakcją: Katarzyny Niziołek
BIAŁYSTOK, 2015 r.
SPIS TREŚCI:
- Od redaktora 7
- Tomasz Adamski - „Dlaczego zrobiono to mojej Pippi?”, czyli szwedzki film zaangażowany społecznie 13
- Eliza Urwanowicz-Rojecka - Od sztuki site-specific po sztukę partycypacyjną. Sztuka zaangażowana – wybrane współczesne teorie i praktyki artystyczne 31
- Katarzyna Niziołek - Czy street art jest sztuką społeczną? Kulturotwórczy i obywatelski sens sztuki ulicznej w perspektywie koncepcji społecznych enklaw 49
- Maciej Białous - Praktyki crowdfundingu w sztuce publicznej 75
- Beata Kunat - Pomiędzy sztuką a badaniem naukowym. Etnografia wizualna jako źródło wiedzy o rzeczywistości edukacyjnej 89
- Anna Młynarczuk-Sokołowska - Bliżej odmienności. Twórcza aktywność w międzykulturowej edukacji nieformalnej 103
- Karol Łopatecki - Nowożytna zabawa w Gospodarstwo a współczesne gry fabularne 115
- Katarzyna M. Wyrzykowska - Od kontestacji do estetyzacji życia codziennego. Kilka uwag o znaczeniu i funkcji muzyki w życiu młodzieży 131
- Małgorzata Skowrońska, Radosław Poniat, Maciej Białous - Wielokulturowość a oferta kulturalna. Z badań nad ofertą kulturalną i uczestnictwem w kulturze w Białymstoku 151
- Dyskusja - Oto czym jesteśmy/jesteście – zrozumieć Białystok (na marginesie książki Marcina Kąckiego Białystok. Biała siła, czarna pamięć) 169
- Pracownia Sztuki Społecznej 185
POGRANICZE Studia Społeczne Tom XXVI.pdf
|