POGRANICZE Studia Społeczne Tom XXI |
pod redakcją: Jerzego Nikitorowicza, Andrzeja Sadowskiego i Mirosława Sobeckiego
BIAŁYSTOK, 2013 r.
SPIS TREŚCI:
I. Kompetencje do komunikacji międzykulturowej
- Jerzy Nikitorowicz - Kompetencje do komunikacji międzykulturowej w aspekcie tradycyjnej wielokulturowości regionu i procesów migracyjnych 9
- Mirosław Sobecki - Termin ikona w świadomości uczniów szkół średnich i studentów województwa podlaskiego. Kontekst komunikacji międzykulturowej 27
- Dorota Misiejuk - Kompetencje do komunikacji międzykulturowej w świetle procesów samooceny w warunkach historycznego zróżnicowania regionu i procesów migracyjnych 37
- Jolanta Muszyńska - Lokalna przestrzeń socjalizacyjna a kompetencje do komunikacji międzykulturowej 45
- Tomasz Bajkowski - Uwarunkowania rodzinne kompetencji do komunikacji międzykulturowej współczesnej młodzieży 59
- Wioleta Danilewicz - Kształtowanie kompetencji do komunikacji międzykulturowej w świetle regionalnych i rodzinnych wyjazdów migracyjnych 73
II. Międzykulturowe kompetencje w kontekście współczesnych wyzwań
- Andrzej Sadowski - Uwarunkowania dialogu międzykulturowego na pograniczach 89
- Agata Cudowska - Uczenie się od innego jako kompetencja w komunikacji międzykulturowej 107
- Sylwia Jaskuła, Leszek Korporowicz - Międzykulturowa kompetencja komunikacyjna jako transgresja 121
- Krystyna M. Błeszyńska - Komunikacja międzykulturowa jako negocjowanie znaczeń 139
- Alina Szczurek-Boruta - Nauczyciele i kształtowanie kompetencji międzykulturowej uczniów 155
- Mirosława Czerniawska - Postawy wobec kultury i tradycji narodowej i ich osobowościowe uwarunkowania 171
- Ewa Dąbrowa, Urszula Markowska-Manista - Kompetencje międzykulturowe młodzieży akademickiej w kontekście ruchów migracyjnych 183
- Edmund Dmitrów - Obraz stosunków etnicznych w opracowaniach historii Białegostoku 197
POGRANICZE Studia Społeczne Tom XXI.pdf
|